Fredag....

Fredagkvällar är alltid något man längtar till på en måndag. Men för oss som inte längre jobbar helger (utan as-mycke i veckorna) å speciellt för oss som har "varannan-vecka-liv", så blir fredagen en "panik-ångest-lycko-dag". Vi har längtat efter den men när den kommer känner man panik över allt man måste/vill/kan göra. Speciellt då de helger som inte barnen är hemma.... Men även när dom är hemma så blir det en hets över att försöka få massa kvalitetstid med helst alla fem, så det ofta  blir pannkaka! Oj, hur räcker man egentligen till som mamma, älskarinna (till den man älskar förstås:-), karriärskvinna, matlagningsexpert å va go å glad hela dan....?? Receptet tror jag är att jag inte försvinner som människa! Vad vill jag? Vad mår JAG bra av? Få tid ensam....Med partnern utan barn... Utöva sitt intresse utan stress.... Tid med ett barn i taget.... I ett förhållande tror jag att man måste se varandra och varandras behov, UTAN gnäll å tjat (inom rimliga gränser förstås). Förlorar man sig själv som människa och bara lever sitt liv för att tillfredsställa andra, ja då har man förlorat allt. Summan av kardemumman: Jag blir alltså en bättre mamma, älskarinna, karriärskvinna, matexpert å go å glad om jag känner att jag får göra det JAG vill ibland :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0